Wethouder Keuzenkamp knipte het lint voor de artsen door

Meer ruimte voor Huisartsenpraktijk Bolnes

RIDDERKERK - Wethouder Tineke Keuzenkamp heeft vrijdag de opening verricht van de verbouwde en uitgebreide huisartsenpraktijk Bolnes. In het vroegere gebouw van kleuterschool De Mark leveren de huisartsen Voortman en Bronsveld, samen met een team van ondersteuners, huisartsenzorg voor patiënten uit Ridderkerk, met name in de wijk Bolnes. Op 1 oktober 2014 begon de verbouwing van de praktijk. Deze verbouwing was nodig om te voldoen aan de eisen van de huisartsgeneeskundige zorg van nu, maar vooral ook in de toekomst. Doordat de huisarts er steeds meer taken bij krijgt, nam het aantal medewerkers in de praktijk toe. Het oppervlak is daarom van ongeveer 275 naar 500 vierkante meter uitgebreid. Er zijn meerdere spreekkamers bijgekomen, een nieuwe vergaderruimte, pantry en bergruimte, een groter laboratorium, een speciale ruimte voor oogonderzoeken, een nieuwe behandelkamer en meer ruimte voor de assistentes. De wachtkamer is uitgebreid. Ook het bestaande deel kreeg een opfrisbeurt. De toegang is verbeterd met een nieuwe tochtsluis en automatische deuren. Ook het computersysteem is uitgebreid en de telefooncentrale is vervangen. De praktijk draagt sinds 2005 het keurmerk van het Nederlands Huisartsengenootschap (NHG), de wetenschappelijke vereniging van de huisartsen.