Afscheid van organisatoren na twintig geslaagde schoolvoetbaltoernooien

RIDDERKERK - Het twintigste Rabobank Schoolvoetbaltoernooi van Ridderkerk bracht ook het afscheid van de vier mannen die dit jaarlijkse toernooi op de kaart hebben gezet. Na twintig toernooien en deelname van meer dan zesduizend kinderen hebben Hans Bok, Maarten de Keizer, Evert Straatman en Cees van der Steen het stokje voor de volgende editie overgedragen aan Sport en Welzijn. Het kwartet werd na de laatste finales uitgezwaaid met cadeaus en bloemen namens de gemeente en de Rabobank, die alle jaren als sponsor bij het evenement betrokken is geweest. "Het jammer dat ze stoppen, maar we gunnen ze deze publiekswissel" aldus Jos van 't Noordende van de Rabobank bij de prijsuitreiking. Het toernooi was opnieuw een succes met soms heel spannende wedstrijden. Zowel bij de jongens als meisjes werden de finales gehaald door schoolteams die in de poulewedstrijden geen puntverlies hadden. In de eindstrijd van de jongens was De Wingerd met 3-0 te sterk voor De Piramide 2. Bij de meisjes ging de titel naar de Rehobothschool door 2-0 winst op De Noord. De derde prijs was de meiden van De Piramide 1, die de wedstrijd om de derde/vierde plaats met 3-1 wonnen van de Schaepmanschool. Bij de jongens won De Bosweide de troostfinale met 3-0 van Rehobothschool 1.