Cursus voor mantelzorgers

RIDDERKERK - De afgelopen jaren is de cursus Ziekenverzorging Thuis met enthousiasme gevolgd door enkele groepen mantelzorgers in Ridderkerk. Omdat de cursus blijkt te voorzien in een behoefte gaat deze cursus in juni opnieuw van start. Met deze cursus leert men een zieke thuis op de juiste wijze thuis kan verzorgen. Op een praktische manier worden diverse onderwerpen behandeld en er is volop gelegenheid u vragen te stellen en te oefenen. Aan de orde komen onder meer tiltechnieken, valpreventie, lichamelijke verzorging en gezonde voeding. De cursus wordt gegeven door twee ervaren verpleegkundigen. Bij voldoende deelname start de nieuwe cursus op maandag 6 juni in zorgcentrum Reyerheem aan de Torenmolen 1 in Ridderkerk-Drievliet. De overige bijeenkomsten zijn op de maandagen 20, 27 juni en 4 juli. Deelname is gratis. De beschikbare plaatsten worden in eerste instantie toegekend aan degenen die op dit moment mantelzorger zijn. De overige plaatsen zijn voor andere belangstellenden. Aanmelden kan via: cursuszvt@outlook.com. Of voor meer informatie kan men tussen 11.00 en 15.00 uur bellen naar 06-51606832 (vragen naar Heidi of Mariska).