Een feestje voor elke Ridderkerker

RIDDERKERK - "Iedereen die iets heeft met Ridderkerk moet er gewoon bij zijn. Anders hebben ze echt wat gemist!" Die overtuiging hebben de makers van de Grote Ridderkerk Show, die op vrijdag 31 maart plaatsvindt in theater Het Plein. "Het wordt super afwisselend met cabaret, muziek, spel en interactie met het publiek" zegt Nikki van der Linden.
Voor het unieke Ridderkerkprogramma bracht de animator voor activiteiten in Het Plein de Ridderkerkse zanger Guus Bok samen met Martijn Gorter. Laatstgenoemde verraste vorig jaar als cabaretier met Ridderkerks theater en zal hier in de Ridderkerkshow op voortborduren. "Het wordt beslist niet een herhaling. Soms zal er een overlap zijn, maar ik heb ook veel nieuwe dingen bedacht. En er waren nog wat grappen die ik had laten liggen. Daarbij wil ik wat actuele dingen doen" belooft Martijn.
In samenwerking met Guus Bok heeft Gorter ook een nieuw Ridderkerklied geschreven, waarmee de show geopend zal worden. "Dan zit de stemming er direct in, want we gaan de tekst op grootscherm mee laten lopen. Meezingen mag dan niet moeilijk zijn" blikt Bok vooruit. Het trio achter de Grote Ridderkerkshow heeft van alles bedacht om er een aansprekende avond van te maken. Ze kijken nu al vooruit op het vermaak dat verwacht van het spelonderdeel met een dames- en herenteam. Voor die strijd gestrikt zijn onder meer de raadslid Keshia van der Geest, Hans Mutz (bekend van de brandweer, radio en handbal), Marjan Bravenboer (al jaren bij 3x2). Ook in deze strijd zitten vanzelfsprekend veel Ridderkerkse elementen. De Grote Ridderkerk Show begint om 20.00 uur in Het Plein. Kaarten kosten € 15,-- per stuk, inclusief een kopje koffie of thee. De toegangsbewijzen zijn verkrijgbaar bij Grandcafé Burgerzaken aan het Koningsplein 2 in Ridderkerk: 0180-221790.