Ipskamp stapt uit Leefbaar

RIDDERKERK - Hans Ipskamp heeft, na bijna acht jaar raadslid te zijn geweest voor Leefbaar Ridderkerk heeft hij zijn lidmaatschap van lokale partij opgezegd. Hij blijft op eigen titel in de gemeenteraad zitten.

Naar eigen zeggen is in het beleid van de partij de afgelopen jaren te weinig rekening is gehouden aan de doelstelling van Leefbaar Ridderkerk. "'Namelijk het creëren van zo optimaal mogelijke  leefomstandigheden voor de inwoners van Ridderkerk" aldus Ipskamp. Hij kan zich ook niet vinden in de e ingezette lijn voor de toekomst. Als Groep Ipskamp zal Hans het raadswerk voortzetten. Het voorzitterschap van de Commissie Wonen stelt hij met ingang van 16 juni beschikbaar. Of hij de overige functies die hij nu als raadslid bekleedt beslist de gemeenteraad een besluit moeten nemen.

Ipskamp zegt dat hij op 9 juni met een goed gesprek afscheid genomen van de fractie- en partijvoorzitter van Leefbaar Ridderkerk.