EHBO cursus start in september

RIDDERKERK - De vakantie is weer voorbij en dan wordt het tijd om weer eens na te denken over een cursus EHBO, die men wellicht al wilde gaan volgen. Dat is mogelijk in Ridderkerk-Bolnes. Samen met de EHBO-vereniging aldaar wordt een nieuwe cursus gestart in september. Daar kan men zich na 1 september voor opgeven. De cursusavond zal op een woensdag zijn, maar de dinsdag is ook mogelijk al naar gelang het aantal aanmeldingen. Er is een minimum van zes aanmeldingen nodig om de cursus te starten. De cursus houdt de volgende lesonderdelen in: Weten wat te doen bij kleine maar ook grote ongevallen, ziekte beelden, afwijkingen in gezond gedrag maar ook verbinden van wonden, bedienen van de AED en reanimatie. Mensen die belangstelling hebben voor het volgen van de cursus EHBO kunnen zich opgeven via een e-mail naar ehbobolnes@hotmail.com, of na 1 september telefonisch op nummer 06 4432 6468.