Tennissers Oudelande winnen ook van TSN

Sport

RIDDERKERK - Afgelopen zaterdag mocht het eerste herenteam van tennisvereniging d’Oudelande zijn eerste thuiswedstrijd spelen. Thuis tegen wat voorafgaand de competitie werd gezien als de concurrent (TSN) om de titel moest d’Oudelande het doen zonder Kjell Smid.

Smid had in de afgelopen week een enkelblessure opgelopen en zal ook de komende weken niet kunnen spelen. Met Pieter en Albert van der Linde op de eerste en tweede singel probeerde het team toch met minimaal 1 punt uit de singels te komen. Dit plan slaagde wonderwel. Pieter van der Linde had na het winnen van een gelijk opgaande eerste set in het vervolg van de partij geen problemen meer met Arie van den Berg en won met 6-4 6-0. Albert van der Linde had het nog lastiger in de eerste set tegen Maarten Beijn maar kon nog net een tiebreak voorkomen. Ook in deze partij was het winnen van de eerste set het breekpunt in de partij. Van der Linde won met 7-5 6-1.
Het eerste herendubbel van TSN was op papier het sterkste. Op de baan bleek het Duo van den Berg en Kevin van der Putten in 2 sets te sterk tegen een wisselvallige Franklin Slingerland en Jurgen Straatman(3-6 2-6). Dit bleek wel het enige punt te zijn dat TSN deze dag zou scoren. Slingerland won met Mark van den Berg, van Pieter Oldenhof en van der Putten met 6-3 6-1. Van den berg won ook het afsluitende dubbelspel samen met Albert van der Linde tegen Maarten Beijn en Pieter Oldenhof met 6-1 6-1. Met deze 4-1 overwinning staat Oudelande samen met Hoogvliet bovenaan in de 2e klasse. Aanstaande zaterdag speelt Oudelande uit bij laagvlieger Ouderkerk.