Fikse strobrand op heuvel in Ridderkerk

Nieuws

RIDDERKERK - Onderaan een heuvel op de Ridderhaven in Ridderkerk is woensdagavond een berg stro in brand gestoken. Het vuur breidde zich razendsnel uit. Dat meldt Dichtbij.nl.

De fotografen die er op afkwamen maakten een scheiding tussen het stro, zodat de brand zich niet verder kon uitbreiden. Omdat het eerste uitrukvoertuig van de brandweer Ridderkerk al bezig was met een andere strobrand een paar honderd meter verderop in de Gorzen, werd het tweede uitrukvoertuig opgeroepen. Bij aankomst van de brandweer was er zeker al een strook van 50 meter stro afgebrand.

De brand kon met twee stralen hoge druk worden bestreden. Met behulp van een warmtebeeld camera werden nog smeulende resten opgespoord.