Kunst in gemeentehuis

Nieuws

RIDDERKERK - Joke Vonk Schot exposeert van 8 september tot 3 oktober in de hal van het gemeentehuis van Ridderkerk. Anderhalf jaar geleden toonde zij daar ook werk bij een gezamenlijke expositie met Afrika als thema.

Joke deed daar aan mee met hoofdzakelijk getekende portretten. Nu laat zij ook schilderijen in diverse stijlen zien. De mens staat centraal in haar werk, maar er hangen ook enkele landschappen. Vrijwel alles schilderde naar aanleiding van foto’s, die tijdens reizen genomen zijn. Meestal werkt de kunstenares met (olie)pastel en olieverf, maar af en toe kiest ze voor andere materialen. Binnen Ridderkerk exposeerde Joke Vonk Schot eerder in de Oudheidkamer en bij Reyerheem. Sinds een jaar is ze ook lid van de Kunstroute Ridderkerk. Haar tentoonstelling in de middenbeuk van het gemeentehuis is te bezoeken tijdens de openingsuren van het bestuurscentrum.