Magazine voor ouders en kinderen

Nieuws

In aanwezigheid van ruim 130 kinderen uit de groepen 1 en 2 van verschillende Ridderkerkse scholen is maandagmiddag het nieuwe magazine “Groeten uit…” gepresenteerd. Wethouders Volbregt Smit (onderwijs) en Tineke Keuzenkamp (welzijn en jeugdzorg) mochten in De Loods de eerste exemplaren in ontvangst nemen.

“Groeten uit…” is een magazine voor Ridderkerkse ouders en hun kinderen van 3 tot 8 jaar. Het is de tweede keer dat deze uitgave is samengesteld met praktische ideeën voor de opvoeding, taalontwikkeling en leerzame tel- en rekenspelletjes. Het blad, dat is gemaakt in opdracht van Lezen Oké en Sport en Welzijn, promoot ook het (voor)lezen. “De ideeën zijn laagdrempelig en het taalgebruik is eenvoudig. Dat maakt het magazine geschikt voor een brede doelgroep” aldus de makers.

Er zijn pagina’s gemaakt voor verschillende leeftijden. Voor de kleinsten is er een ‘praatplaat’ met boerderijdieren en oudere kinderen zullen ongetwijfeld warmlopen voor een foto-zoekspel met de smartpone. Ouders vinden er tips voor het vertellen van verhalen, pannenkoekenpraat en computergebruik door kinderen. Het kleurrijke magazine wordt verspreid in de groepen 1 en 2 en bij de peuters van de peuterspeelzalen en kinderdagverblijven in Ridderkerk. De uitgave is opgehangen aan de ‘Week van de Opvoeding’, maar volgens wethouder Volbregt Smit is het ook mooi dat het net voor de herfstvakantie is. “Het is een mooi blad, waarmee ouders met hun kinderen veel plezier kunnen hebben. Als het slecht weer is zijn er de puzzels en verhalen en bij mooi weer kunnen ze er op uit voor die speurtocht.”