Van der Wiel trots op handballers

Sport

RIDDERKERK - Hans van der Wiel was na afloop van de wedstrijd bij W.H.C. apetrots op zijn mannen. ,,Een top wedstrijd, aanvallend goed en vanuit een verdediging die nagenoeg geen fouten heeft gemaakt”. Ronald Eckhardt vond dat zijn ploeg een punt had verloren toen in de laatste seconde W.H.C. alsnog naast de Ridderkerkers kwam.

De start was zondag bij W.H.C. 2 al gelijk goed. Via een zuivere hattrick zette Remco de Jong de bezoekers al gelijk op een verschil van drie treffers. Deze voorsprong werd verder ook niet uit handen gegeven. De thuisploeg wist niet goed om te gaan met de aanval van de Ridderkerkers die daarnaast ook verdedigend sterk speelde. De rust werd met een 10-14 voorsprong bereikt. Ook in het tweede bedrijf was het Saturnus’72 die de tegenstander in Loosduinen de baas bleef. W.H.C. trachtte op verschillende manieren onder de druk uit te komen, maar telkens wisten de gasten dit op een goede manier te voorkomen. De 23-28 voor Saturnus’72 was dan ook volkomen verdiend. Door deze overwinning is er weer zicht op een plaats in de middenmoot. Remco de Jong was met negen treffers de topscoorder aan Ridderkerkse zijde. Remy van Esch ontbrak wegens andere verplichtingen. Een domper op de feestvreugde is de blessure van Joep Widdershoven. De enkel blessure die hij vorige week opliep is dusdanig ernstig dat hij zeer waarschijnlijk niet meer voor Saturnus’72 zal uitkomen. Eind november zou de Limburger toch al afscheid nemen, omdat hij terugkeert naar zijn geboorte streek, maar tot die tijd kon hij nog goed van pas komen.

Ook de vrouwen moesten in Loosduinen aantreden tegen W.H.C. Er ontstond een gelijk opgaande wedstrijd met twee aan elkaar gewaagde teams. Bij rust kon een stand van 11-9 worden opgetekend. Gedurende de tweede helft waren het toch de Ridderkerkers die het meeste uitzicht hadden op de winst. Die was dan ook zeer nabij (14-15) toen in de allerlaatste seconde W.H.C. alsnog kon scoren. Eckhardt vond na afloop dat deze deling voelt alsof we het hebben laten liggen. “Dit had eigenlijk niet mogen gebeuren, winst had verdiend geweest. Toch ben ik tevreden met de vorderingen van het team”. Tijdens de tweede competitie wedstrijd onder leiding van Ronald Eckhardt was duidelijk de hand van de trainer te zien al vond Eckhardt dat zijn ploeg in de afronding nog niet zuiver genoeg was. Ook verdedigend mag het nog wat feller,maar de inzet was voldoende. ,,Als we zaterdag net zo spelen als vandaag, dan moeten er punten te pakken zijn”.
Zaterdagavond komen beide ploegen voor het eerst samen thuis in actie. In de eigen hal ontmoeten de vrouwen om 18.40 uur Oliveo 2 terwijl de mannen aansluitend Snelwiek 2 als tegenstander hebben. De toegang in de Reyerhal in gratis.

Zaterdag 15 november
Dames 18.40 uur Saturnus’72/1 – Oliveo 2