Foto Jan van Gelder

RVVH komt niet verder dan 0-0

Sport

RIDDERKERK - RVVH heeft bij FC Rijnvogels niet de volle winst kunnen pakken. In een wedstrijd die zich veelal op het middenveld afspeelde kwamen de beide elftallen niet tot scoren en moesten ze dus genoegen nemen met ieder één punt.

Door Theo Leenheer

RVVH leek zich daarmee het meest te kort te doen. Voetballend waren de Ridderkerkers de betere van hun opponent, die zinspeelde op revanche voor de verloren beslissingswedstrijd van 2009 waardoor RVVH door ging naar de hoofdklasse en de fusieclub dit moest uitstellen tot afgelopen zomer. RVVH creëerde zich ook de betere kansen, maar op de één of andere manier staat het vizier niet altijd even scherp afgesteld bij de voorwaartsen. Daar lag vorig seizoen al het manco en met het aantrekken van goalgetters als Benjamin Martha en Jordao Pattinama hoopte men in Ridderkerkse kringen dit euvel te hebben opgelost. Het feit dat nu voor de tweede keer in drie wedstrijden er een 0-0 uit de bus komt weerspreekt dit enigszins, waardoor een vergelijk met vorig seizoen weer snel gemaakt is. Ook toen bleven veel wedstrijden onbeslist, waar winst voor het grijpen lag. Echter de sterkte van de defensie zorgde er voor dat er toch een keurige tweede plaats uitrolde op het einde. In deze veel sterkere competitie zal dat dan niet lukken en lijkt een plaats net onder de (sub)top dan logischer. Wil je dus meedoen om de plaatsen twee tot vier en welllicht een periodetitel pakken dan zal het rendement van de wel gecreëerde kansen omhoog moeten. Een ander vergelijk met vorig seizoen gaat wel in positieve zin op. Deze wedstrijd toonde aan dat het defensief wel goed zit bij RVVH. Voor de derde maal op rij bleef de nul achterin op het bord staan en dat mag weer als een groot pluspunt gezien worden.

Als gesteld, RVVH en Rijnvogels voetbalden beiden zeker niet slecht al kon het gebrek aan acties voor de beide doelen de toeschouwers maar matig boeien. De beste mogelijkheden waren dus toch weer voor de Ridderkerkers. Al moet gezegd dat ook FC Rijnvogels een aantal maal behoorlijk aan de poort klopte bij Danny Spelde. Zeker net voor de rust toen Mitchel Beijersbergen de bal op de lat kopte.

In de tweede helft was er vervolgens eerst een grote kans voor Rijnvogel Martin Onderwater, die kort voor de goal hoog overschoot. Korte tijd later was er DE kans voor RVVH op succes. Martha verscheen één op één met keeper Peter Messemaker maar weifelde te lang waardoor de keeper de situatie meester werd. In dergelijke wedstrijden die je moet winnen om aansluiting met de top te houden zijn zulke missers dan net te veel. Hierdoor ging de wedstrijd naar het einde en wist geen van beide ploegen nog te scoren. De 0-0 was wat teleurstellend, maar kon gezien het wedstrijdbeeld wel rechtvaardig de boeken in. Immers, als je niet scoort verdien je ook niet te winnen.

Volgende week geen competitieverplichtingen, maar speelt RVVH voor de districtsbeker in en tegen Nieuwerkerk (zondag 1e klasse). De wedstrijd is gewoon om 14:30 uur. De week daarop komt Spijkenisse naar de Sportlaan en wordt de competitie om 14:30 uur weer hervat.

FC Rijnvogels – RVVH 0-0

Scheidsrechter van Etten gaf gele kaarten aan van der Horst en van den Breggen (FC Rijnvogels) en aan Kooiman, Pattinama en Rodriques de Pina (RVVH).

Opstelling RVVH:
Spelde, Weber, Vereecken, Krezo, Rodriques de Pina, Kooiman, van Dam, Pires Tavares (82. Oudenaarden), Agatowski, Martha (75. Buist) en Pattinama.