Klaar voor de winter

Nieuws

RIDDERKERK - De Ridderkerkse gladheidsbestrijders zijn klaar voor de winter. Op het Koningsplein poseerden ze onlangs ontspannen op terrasstoelen voor hun indrukwekkende wagenpark.

Maar als de temperaturen dalen tot onder nul, zoals al een paar keer het geval is geweest, is het gedaan met deze rust. Dan moeten ze aan de bak om – soms in het holst van de nacht, voordat het verkeer op gang komt - de straten en fietspaden te strooien. In de zachte winter 2013-2014 werd 80 ton zout gestrooid. De komende winter wordt wederom strooizout uitgedeeld aan inwoners die de gladheid in hun eigen woonomgeving willen bestrijden. Ook het Waterschap Hollandse Delta zorgt voor begaanbare wegen. Het waterschap strooit op de wegen buiten de bebouwde kom, zoals de Rotterdamseweg en de Verbindingsweg.