Sprookjesachtig theater en muziek in kerstvakantie

Nieuws

RIDDERKERK - In de kerstvakantie kan in Ridderkerk genoten worden van jeugdtheater. Sport en Welzijn organiseert samen met Theater Het Plein en ToBe op dinsdag 23 december een leuke culturele middag met muziek en een spannende theatervoorstelling.

Poppentheater Max Verstappen brengt de voorstelling “Het boek van Eekhoorn”. De poppenspeler verlaat voor dit verhaal het traditionele lijsttheater voor een decor met prachtige ‘levende’ (geprojecteerde) achtergronden.

“Het boek van Eekhoorn” is humoristisch en visueel zeer aantrekkelijk. Deze extra spannende versie is geschikt voor kinderen vanaf 5,5 jaar, waarbij het voor de beginnende lezertjes erg leuk is om mee te doen. Vooraf aan de voorstelling zal geheel in de sfeer door een leerling van ToBe muziek verzorgd worden in de foyer van Het Plein. Na de voorstelling kunnen de bezoekertjes deelnemen aan een workshop om zelf theater te maken en te ontdekken. Dit duurt een uur en de toegang is gratis.
Kaarten voor de voorstelling zijn voor € 5,-- verkrijgbaar bij de kassa van De Fakkel. Reserveren kan via: j.beun@sportenwelzijn.nl. Gereserveerde kaarten moeten van tevoren opgehaald en betaald worden. Indien nog beschikbaar, zijn er op 23 december vanaf 13.00 uur aan de zaal ook kaarten te koop. De voorstelling begint om 13.30 uur, de theaterzaal gaat vijf minuten van tevoren open.