‘Gat’ van Koningsplein gaat dicht

Nieuws

RIDDERKERK - Met de realisatie van de Kuyperhof zal het Koningsplein in Ridderkerk worden afgerond. Projectontwikkelaar Leyten verwacht binnen een half jaar te kunnen starten met de bouw van een appartementencomplex dat met de architectuur aansluit bij de al bestaande bebouwing van het centrumplein.

Dit plan voorziet verder in de bouw van 26 eengezinswoningen tussen de Klaas Katerstraat en de Blaak. In een latere fase zal er ook in het achtergelegen gebied laagbouw komen.

De verkoop van de appartementen en eengezinswoningen is op 16 december officieel gestart. De avond met de lancering van de brochures en prijslijsten trok ruim 150 belangstellenden. De Kuyperhof zal met vijf verdiepingen voorzien in 46 appartementen. Woonvisie doet zo goed als zeker in dit plan mee door de aankoop van 23 appartementen, die als huurwoningen in de markt worden gezet. Er wordt nog onderhandeld over juridische details, maar de ontwikkelaar en woningstichting hebben de intentie uitgesproken dat ze met elkaar in zee willen om hier ook sociale huurwoningen mogelijk te maken. Over huurprijzen is nog niets bekend, maar er zal voor deze nieuwe appartementen huursubsidie mogelijk zijn. Hiermee wordt een oude motie van de gemeenteraad alsnog bewaarheid. Bij de sloop van de flats aan de Schoutstraat was een wens van de raad dat er sociale huurwoningen in het centrum terug moesten komen.
In de verkoop gebracht zijn vier penthouses en 19 luxe appartementen met prijzen vanaf 195.000 tot 350.000 euro. Naast zicht op het plein zullen de kopers verzekerd zijn van een parkeerplaats op een afgesloten binnenterrein achter het complex. De eengezinswoningen worden gebouwd in drie verschillende huizenblokken. De verkoopprijzen variëren van 218.000 tot 230.000 euro. Verkopend makelaar is Ridder Huizen in Ridderkerk. Voor meer informatie: www.kuyperhof.nl of www.ridderhuizen.nl.