Winst bij start seizoen B-selectie

Sport

RIDDERKERK - De senioren dames (team 1) van OKK Ridderkerk, turnden op 17 januari de eerste wedstrijd van dit seizoen. De wedstrijd werd geturnd tegen het combinatie team Kracht & Vriendschap Nieuw-Lekkerland / WIK Groot Ammers.

Het team van OKK Ridderkerk bestond uit Amber Westra, Mylène Monsma, Dasha Valieva, Marjolein Kooke, Babette Hamstra en Melissa Lucas. Helaas kon Marousha Werensteijn deze wedstrijd nog niet meedoen vanwege een blessure.

Er werd begonnen op de toestellen sprong en brug. Op brug scoorde Dasha de op één na hoogste score van de wedstrijd. Met een ontzettend mooie oefening scoorde zij hier 11.20pnt. Helaas mocht deze grandioze score niet bijdragen aan winst op dit toestel. K&V/WIK ging ermee vandoor.

Bij het inturnen op het toestel sprong, raakte Marjolein helaas geblesseerd waardoor verder turnen er voor haar niet meer inzat. Erg jammer, want ook Marjolein levert een goede bijdrage aan de teamresultaten.
Mede door een goed gesprongen overslag van Melissa, werd dit onderdeel wel op naam van OKK geschreven. Zij kon 10.20pnt bijschrijven op haar diploma.

Een spannende wedstrijd dus, beide teams waren aan elkaar gewaagd.

Het volgende toestel was vloer. Hier scoorden zowel Amber als Babette een prima cijfer. Met respectievelijk 9.20pnt en 10.00pnt, deden zij het keurig. Amber turnde haar eerste echte wedstrijd als lid van de B-selectie. Babette daarentegen turnde voor het eerst een wedstrijd als senior turnster. Zij lieten zich niet uit het veld slaan door zenuwen en presteerden erg goed. Jammer genoeg wist K&V/WIK hier hogere cijfers te behalen en zij wonnen dit toestel.

Als laatste was de balk aan de beurt. Zeker een toestel dat je niet moet bewandelen met veel zenuwen. Deze waren er echter nog wel. Mylène wist het hoofd koel te houden en scoorde hier 10.80pnt. De hoogste score op balk, met meer dan een punt verschil op de nummer twee. Hier was de winst weer voor OKK.

Na het turnen van vier toestellen, was de spanning om te snijden. Uiteindelijk trok OKK aan het langste eind en behaalde zij het hoogste team totaal van de dag. Met een dikke punt verschil wonnen zij deze eerste wedstrijd. Een mooie aftrap van een nieuw seizoen.