Eerste nederlaag HBM Dakbedekking/Taveri

Sport

RIDDERKERK - De tafeltennissers van HBM/Taveri hebben afgelopen zaterdag de allereerste nederlaag van het seizoen geleden in de uitwedstrijd tegen middenmoter Alexandria uit Rotterdam.

Vooraf was al duidelijk dat het een lastig karwei zou gaan worden. Bram Moelker is nog steeds geblesseerd en er kon geen geschikte vervanger worden gevonden. De Ridderkerkers begonnen de wedstrijd derhalve met een 3-0 achterstand nog voor er een bal was geslagen. Tel daar een totale off day voor Patrick Weijers bij op en de nederlaag is een feit. Robert Beenes maakte de nederlaag nog draaglijk met twee overwinningen in het enkelspel en zijn aandeel in het gewonnen dubbelspel samen met Weijers. Eindstand derhalve 7-3 in het voordeel van de thuisclub.

Door de ruime nederlaag is HBM/taveri zijn koppositie kwijtgeraakt aan Vriendenschaar uit Gouda. Toevallig komende vrijdag ook de tegenstander in Ridderkerk.
Een kans voor de formatie uit Ridderkerk om de eerste plaats op de ranglijst weer te heroveren.