AAA-status en prima winst voor Ten Donck

Sport

RIDDERKERK - In de zondagcompetitie veld 2014-15 derde klasse J heeft Ten Donck goede zaken gedaan door de tweede helft van de competitie met winst op de ranglijstaanvoerder Triade uit Nieuwpoort. Zaterdag 28 maart gebeurde dat, nadat door het KNKV enkele wedstrijdballen geschonken werd, als beloning en aanmoediging voor het feit, dat Ten Donck vorig jaar procentueel gezien een van de snelst groeiende korfbalverenigingen binnen haar regio Zuid West Nederland is en bij de top vijf hoort. Ten Donck heeft daardoor de AAA status van de KNKV bereikt en daar is men uiteraard enorm blij en trots op.

Trainer/coach Rob Latuperissa van de Ridderkerkse van Pelt en Schreijerformatie had door het wegvallen van een aantal spelers met verschillende redenen (Nadieh Bergwerf/Rene van Bijsterveld/Chantal Reins en Marlon de Reuver) wederom een lange lijst van afwezigen en fors aan de basis moeten sleutelen.

In het aanvalsvak werd gestart met Leon Scholts, Jordy Tiemens, Nathalie Verhoef en Jaleesa Weynschenk. In de verdediging stonden Maurice en Damayanti Desloover, Danley Edixhoven en Yumi Nakano. Op het natte en winderige Sportpark Reyerpark was van al deze personele wisselingen op het veld echter weinig van te merken tijdens de wedstrijd. Ten Donck startte sterk en kwam op voorsprong via een door Leon Scholts benutte strafworp in de tweede minuut en even later Maurice Desloover met een afstandschot. Het bleef lang 2-1 maar Triade kwam met 2 scores kort achter elkaar heel even op 2-3 voorsprong. Maar de achterstand van Ten Donck duurde niet lang, Leon Scholts scoorde even later vanuit de rechterhoek van het veld achter de korf 3-3. Het spel ging vervolgens op en neer waarbij de scores schaars bleken en niet aan beide zijden geen cadeaus werden weggeven. Over en weer werden ook goede kansen gemist waaronder enkele vrije ballen en een strafworp aan Ten Donckzijde. De rust werd met een kleine 5-3 voorsprong bereikt. Ook de tweede helft bleef voortdurend spannend door veel gemiste kansen door beide teams. Triade nam het initiatief in de wedstrijd en voerde het tempo op. De bezoekers speelden goed maar de verdediging van Ten Donck, wist onder aanvoering van Maurice Desloover en de werkelijk alles afvangende Danley Edixhoven en Leon Scholts, de aanvallen af te weren en hield goed stand. Een klein beetje geluk werd daarbij afgedwongen! De gehele tweede helft heeft haar voorsprong verdedigd. Nadat een dame van Triade 6 minuten voor eindsignaal de druk op Ten Donck verder opvoerde met haar score van 11-10 wisten Jordy Tiemens en Danley Edixhoven de winst in de slotminuten veilig te stellen met enkele fraaie treffers. De eindstand werd 13-10. Aanvoerder Maurice Desloover speelde een zeer sterke wedstrijd en was met 6 treffers de man of the Match. Er werd goed geconcentreerd gespeeld, soms een enkel misverstandje, maar het harde werken en de gezonde inzet van ieder werd beloond en was vanwege alle personele problemen des te mooier!
Door deze overwinning is Ten Donck de ranglijstaanvoerder op twee punten genaderd en belooft het nog een spannende tweede competitiehelft te worden.

Ten Donck heeft nu twee uitwedstrijden op haar programma, de eerstvolgende thuiswedstrijd volgt pas op 26 april en zal zijn tegen een directe concurrent, het Limburgse Ready ’60 uit Roermond.