Grote en kleine kunst bij De Botter

Nieuws

RIDDERKERK - OBS De Botter doet op 18 en 19 april mee aan de Kunstroute Ridderkerk. In het kader van de Kinderkunstroute zijn werken van leerlingen van te zien. Daarnaast wordt in de school geëxposeerd door de Ridderkerkse kunstenaars Saskia Rietveld (schilderijen/beelden), Tjakkelina Vrijhof (mozaïek) en Karin Touw (schilderijen).

De afgelopen weken zijn de leerlingen van De Botter druk met kunst in de weer geweest. Geïnspireerd door het werk van bekende en minder bekende kunstenaars als Pablo Picasso, Antoni Gaudi en Henry Moore maakten zij hun eigen werken. Zij deden dit ook samen met lokale kunstenaars. Wat dit allemaal heeft opgeleverd is zaterdag en zondag tussen 11.00 en 17.00 uur te bekijken in de school aan de Voorn 11 in Drievliet. Leerlingen maken beide dagen ook muziek en er is een sneltekenaar die karikaturen maakt van iedereen dit dat aandurft. Ook de kinderen van Stichting Bram en de Verkenners tonen hun zelfgemaakte kunstwerken. De officiële opening is zaterdag 18 april, inclusief een glaasje bubbels, zoals dat bij een echte kunstopening hoort.