Schaapscheerfeest met roofvogels

Dieren

RIDDERKERK - Op zaterdag 30 mei is het jaarlijkse schaapscheerfeest van de kinderboerderij in het Oosterpark in Ridderkerk. Verspreid over de dag worden er schapen geschoren tussen 10.30 en 16.00 uur. Tevens zijn er de hele dag leuke activiteiten.Om 11.00 uur is er een roofvogelshow.

Deze eenmalige demonstratie met uilen, valken en andere roofvogels wordt aangeboden door het Wijkideetam van Ridderkerk-Oost. Het wijkideeteam maakte het ook mogelijk dat er ganzendrijvers komen met hun Bordercollies. Er komen ook imkers die alles over hun bijen kunnen vertellen. Er wordt tevens honing verkocht en men kan voor een klein bedrag zelf een honingkaars maken. Verder kunnen kinderen een potje draaien bij de pottenbakker en voor 1 euro een glas graveren. Voor een euro kunnen er ook ritjes met paard en wagen worden gemaakt.

De Dierenbescherming staat met een kraam met artikelen die verkocht worden voor de dierenhulp. Daarnaast laat de Natuurvereniging IJsselmonde de bezoekers van alles beleven. Ook deze dag is de toegang tot “De Dierenhof” aan de Oosterparkweg gratis.