Trompetlessen

Nieuws

RIDDERKERK - Net als de basisscholen in onze regio begint ook voor ‘Trompetles Ridderkerk’ weer een nieuw seizoen. ‘Trompetles Ridderkerk’ is een nog jonge muziekpraktijk in Bolnes die lessen aanbiedt op trompet, cornet en bugel maar ook op bariton, eufonium en trombone.

De oprichter, Arjan Muller, kan als musicus veel ervaring en kennis op zijn leerlingen overdragen. ,,Daar draait mijn vak ook om. Als ik concerten geef in de functie als trompettist of als dirigent dan probeer je het verhaal en de emotie àchter de noten over te brengen aan je publiek. Werk ik als docent dan ga je met je leerlingen aan de slag om te kijken of zij dat verhaal ook kunnen ontdekken. Die ontdekkingstocht is juist zo fascinerend omdat je waarschijnlijk nooit twee keer exact dezelfde uitkomst krijgt. Iedere muzikant heeft zo zijn eigen interpretatie”.

Het afgelopen jaar is gebleken dat er behoefte is aan een zelfstandig gevestigde lespraktijk voor koperblazers in Ridderkerk en omgeving.
,,Niet iedereen wil zich binden aan een muziekvereniging of muziekschool. Voor diegenen is mijn praktijk een ideale oplossing. En voor leerlingen die dat willen, kan ik dezelfde erkende examens organiseren die muziekscholen en muziekverenigingen ook aanbieden. Ook bied ik een grote mate van flexibiliteit aan m.b.t. de lestijden. Het is eenvoudig te verplaatsen. Handig voor leerlingen met wisselende schoolroosters of werkenden met variabele werktijden”.

Iedereen die interesse heeft om een koperinstrument te leren bespelen of bijvoorbeeld bijgeschoold wil worden, kan geheel vrijblijvend contact opnemen met Arjan Muller, 06-41612778. Meer informatie kan ook gevonden worden op www.trompetlesridderkerk.nl