The Ronettes in ´The Story Of´

RIDDERKERK - Op zondag 24 januari staat de Amerikaanse meidengroep The Ronettes centraal in het radioprogramma ´The Story Of´ bij Radio Ridderkerk tussen 17 uur en 18 uur.

De groep werd in 1959 opgericht door de zusjes Ronnie en Estelle Bennett en nichtje Nedra Talley. Tot 1963 namen ze al diverse platen op onder verschillende namen, zonder hiermee succes te hebben. Dat veranderde toen ze in 1963 in contact kwamen met producer Phil Spector. Die veranderde hun naam in The Ronettes en met hem namen ze de single 'Be my baby' op. Goed voor een tweede plaats in de Amerikaanse Top 100. Hierna zouden nog diverse hits volgen. De platen waren een opmerkelijk voorbeeld van de zogenaamde 'Wall of sound' producties waar mee Phil Spector veel succes had in de jaren zestig. De opnamen werden dik aan gezet met veel zangers en zangeressen op de achtergrond. Tot 1966 duurde deze succesvolle periode. In 1966 brachten ze nog 'I can hear music' uit. Goed voor een 100e plaats in de Amerikaanse hitparade. Deze notering viel zwaar tegen, maar van hetzelfde nummer wisten de Beach Boys 3 jaar later wel een grote hit te maken. In 1967 viel de groep uit elkaar, maar er kwamen wel diverse herstarts in allerlei samenstellingen in de loop der jaren. De successen kwamen echter niet meer terug. Wel zijn de opnamen tussen 1963 en 1966 al diverse keren opnieuw uitgebracht in de vorm van lp, cd en dvd. Ook zijn er opnamen die nog nooit zijn uitgebracht uit deze zelfde periode.

'The Story Of' wordt verzorgd door de programmamakers Kees de Klerk, Frank Stoute en Roel van den Oever. Zij brengen hun programma ´The Story Of´ elke zondag tussen 17.00 en 18.00 uur bij Radio Ridderkerk.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren op de Ridderkerkse kabel via 107.1 FM, in de vrije ether via 105.7 FM en via internet: www.rtvridderkerk.nl.