Foto Dennis van Wingerden. Kerkweg.

Schoorsteenbranden

RIDDERKERK - In het weekend moest de brandweer drie keer uitrukken voor schoorsteenbranden. Vrijdagavond werd tegen achten brand gemeld aan de Ruwaardlaan. De brand bleek te woeden in de straat erachter, de Prinsenstraat. Met behulp van de Rotterdamse ladderwagen werd de schoorsteen geveegd. Later die avond, tegen elven, moest men wederom naar het brandadres. In samenwerking met de ladderwagen en ditmaal ook de officier van dienst werd een extra controle en veegbeurt uitgevoerd om zeker te zijn dat er geen gevaar meer was. Zondagavond om kwart over zeven werd een brandgerucht gemeld aan de Kerkweg. Al snel bleek ook hier de vlam in de schoorsteen te zijn geslagen waarop de ladderwagen ter plaatse kwam. Het kanaal werd weer vakkundig geveegd door de brandweerlieden.