Dierenartsassistente bezoekt kleuterklassen

RIDDERKERK - Afgelopen woensdag kregen de kinderen van de groepen 1 en 2 van CBS De Regenboog bezoek van Karin Heiden, dierenartsassistente van Dierenkliniek Ridderkerk.

De afgelopen twee weken hebben de kinderen onderzocht welke huisdieren je kunt hebben en welke verzorging de dieren nodig hebben.  In de klassen is een dierenartsenpraktijk gemaakt. Om nu goed zicht te krijgen op wat daar allemaal gebeurt werd Karin uitgenodigd om daar over te vertellen. En daar bleef het niet bij. In de nagemaakte praktijk nam Karin plaats en de kinderen mochten in groepjes met hun zieke (knuffel)dier haar toe. Zo was er een hond met een gebroken pootje. Na het onderzoek, werd er nog een röntgenfoto gemaakt moest het pootje in het gips. Er was een konijn met ontstoken oogjes en een poes met een zeer oor. Er werd bij de dieren naar het hartje geluisterd, ze kregen een injectie en de temperatuur werd gemeten. Het bezoek werd afgesloten met een vragenrondje door de kinderen. Een zeer leuke en leerzame activiteit.

De komende weken zal het nog druk zijn in de praktijken in de kleuterklassen. Gelukkig weten de dokters en de assistenten nu goed wat er moet gebeuren.