Braziliaanse avond

RIDDERKERK - Op woensdag 3 februari is het tweede ' ToBe in Concert'  van dit jaar in Het Plein in Ridderkerk. Deze avond in een serie van vier concerten krijgt een Braziliaans karakter met de muziek van de bands Sambalanço en Azul.

Sambalanço is een band die geboren is uit de samba percussieschool die Michael de Miranda in 1994 startte. Klein begonnen, maar nu uitgegroeid tot een van de grootste gezelschappen met Braziliaans repertoire. Het zal moeilijk zijn om stil te blijven zitten bij de samba batucada, samba-reggae, afoxé, maracatu, timbalada, maculele en baiao, die de groep voor de pauze zal laten klinken.

Het tweede deel van het concert komt voor rekening van de formatie Azul, waarbij Michael de Miranda ook percussie speelt. Deze in 2013 gevormde band met Ana Beck (vocals), Angelo Verploegen (flugelhorn), Joren Muste (viool), Ed Baatsen (piano) en Henk de Ligt (contrabas) heeft een gezamenlijke voorliefde en een verfrissende blik op de origine van Braziliaanse muziek. Centraal bij hun optreden staat de 'kamermuziek' van Milton Nascimento.

Het concert in Het Plein (Koningsplein 3) begint om 20.00 uur. De zaal is open vanaf 19.30 uur. Kaarten zijn à € 7,50 bij de deur verkrijgbaar.