Bolnesboek uitverkocht

RIDDERKERK - Het boek "Bolnes 1400-2015" van Adrie Maliepaard is uitverkocht. Boekhandel De Ridderhof in Ridderkerk noteert nu de namen van mensen die belangstelling hebben voor een mogelijke tweede druk. De schrijver gaat met zijn sponsors in overleg over het bijdrukken van exemplaren. De uitgave van het boek werd mede mogelijk gemaakt door steun van het fonds Fonobori en een initiatiefsubsidie van de gemeente Ridderkerk. Het op basis van jarenlang archiefonderzoek geschreven boek over de historie van Bolnes is het eerste deel van wat een serie, die moet groeien naar vijf boeken met 'wandelingen' door de oude kernen van Ridderkerk. Van het tweede deel, dat over Slikkerveer gaat, is al tachtig procent klaar. Er is nog geen verschijningsdatum bekend.