Ridderkerkpas voor mimima

RIDDERKERK - De gemeente Ridderkerk komt met een Ridderkerkpas voor de minima. Deze pas zal goed zijn voor allerlei kortingen. Ook kan er gratis deelname aan activiteiten op het gebied van sport, cultuur en welzijn mee geregeld worden. De gemeente kan er op maat verstrekkingen voor de doelgroep op bijschrijven. Kinderen van minima kunnen er bijvoorbeeld schoolspullen mee kopen.

De Ridderkerkpas komt in de plaats van de uitgifte van de Rotterdampas, waarmee de gemeente per 1 januari 2014 stopte. De nieuwe pas zal gebruikt kunnen worden voor aankopen bij lokale bedrijven. Dit aantal moet in de loop van dit jaar nog groeien. Bij uitgifte zal de pas al gebruikt kunnen worden bij de Hema, CoolCat en Alternate. "De huidige wijze van verstrekking van extra middelen aan de minima is complex. Veel handelingen voor kleine bedragen. De Ridderkerkpas is een belangrijk instrument om de doelgroep zo maximaal mogelijk te bereiken" stelt het college. In eerste instantie krijgen alleen Ridderkerkers met een bijstandsuitkering de pas. Voor andere minima blijven de huidige regelingen.