Evert van Welie selecteerde honderd stukjes voor zijn nieuwste boek

Dagelijks 'blog' goed voor vierde boek

RIDDERKERK - Op zaterdag 23 april presenteert Evert van Welie zijn nieuwe boek in de bibliotheek van Ridderkerk. Onder de titel "Blog" selecteerde hij het beste van zijn stukjes die hij vrijwel dagelijks schrijft op zijn Facebookpagina. Het is in zes jaar tijd het vierde boek met zijn visie op actuele gebeurtenissen en dingen die hij in zijn omgeving signaleert.

"Door mijn werk in een supermarkt kom ik met allerlei mensen in aanraking. Ook ga ik vaak naar de bibliotheek voor het lezen van kranten en tijdschriften. Zo kom ik altijd wel iets tegen waar ik over schrijven kan" zegt de schrijver, die zich niet laat hinderen door zijn dyslexie. "Ik ga me om die reden niet verstoppen. Ik ben een doorzetter. Bij mijn boekpresentatie wil ik wat verhalen voorlezen. Dat is de eerste keer dat ik dat doe. En dyslexie en voorlezen, dat is wel een dingetje."

In vergelijking met Van Welie's eerdere werk is de teneur in "Blog" wat serieuzer, ingegeven door veel slecht nieuws in de wereld. In de honderd stukjes ontbreekt echter de vrolijke noot niet. Evert heeft een eigenwijze kijk op alledaagse dingen. Hij waagde zich dit keer ook aan fictie. Opgenomen zijn 'gesprekken' met een verzonnen buurmeisje. De boekpresentatie is zaterdagmorgen van 10.00 tot 12.00 uur in het theaterzaaltje van de bibliotheek aan het Sint Jorisplein 77. Er zullen exemplaren te koop zijn voor € 14,--. Het boek is ook te bestellen op www.mijnbestseller.nl, Amazon en andere internetboekwinkels. Voor € 6,25 is "Blog" verkrijgbaar als eBook.