Dakloos in Nigeria na uitzetting

RIDDERKERK - De kinderen op de foto zijn Isabella en Amanda. Geboren in Nederland en getogen in Ridderkerk. Zij zijn samen met hun moeder Julie uitgezet naar Nigeria. Zij hebben geen onderdak, slapen op straat en de regio waar zij verblijven is niet veilig.

Er is zorg vanwege criminaliteit, Voodoo en besnijdenis. In nood en grote paniek belde Julie op naar het vrijwilligersproject waar zij in Ridderkerk werkte. Er is geen familie waar zij naartoe kan. Zij moet het zelf in Nigeria gaan redden.
Veel mensen in Ridderkerk en Rotterdam-Zuid zijn begaan met de trieste situatie van Julie en haar kinderen. De jonge moeder en haar dochtertjes kerkten bij de Samenwerkingsgemeente in Beverwaard en Julie zat in Ridderkerk op De Klimop en eerder in een groep van Hummeltjeshonk. Er wordt nu alles op alles gezet om het gezin naar een Lagos, een veiliger stad te brengen. "Daar is een warme kerkgemeente. Amanda is een slim meisje dat graag naar school gaat. De goedkoopste eenkamerwoning voor de kortst mogelijke periode die we met hulp hebben gevonden kost € 1.000,00 voor twaalf maanden. We willen Isabella, Amanda en hun jonge moeder Julie helpen aan onderdak en helpen een bedrijfje op te zetten in kleding en tomatenpuree, zodat zij hun leven daar duurzaam kunnen gaan opbouwen.

Op Facebook is inmiddels de actie "Hulp aan Julie" gestart. In totaal is op korte termijn ± 12.000 euro nodig. Alle donaties, groot of klein, kunnen naar de Samenwerkingsgemeente Rotterdam-Zuid, banknummer NL87 RABO 0162 1283 63 onder vermelding van "Hulp aan Julie". Voor meer informatie kan men ook contact opnemen met Jo-Anneke Anninga, medeoprichter van de Kledingbank Ridderkerk: 06 1268 3238.