Mantelzorgvriendelijk werken

RIDDERKERK - Karaat Mantelzorg organiseert op donderdag 13 oktober een kennisbijeenkomst 'Optimaal Werkvermogen' bij Hofstede de Paradijshoeve in Ridderkerk. Deze gratis bijeenkomst wordt speciaal gehouden voor bedrijven, managers, HR-medewerkers en andere geïnteresseerden om de winst van mantelzorgvriendelijk personeelsbeleid te laten zien.
Een mantelzorgvriendelijk personeelsbeleid kan een win-win situatie opleveren voor werkgever en medewerker. Aandacht, begrip en ruimte voor (maatwerk) oplossingen van de werkgever dragen bij aan de werk-privé balans van de werkende mantelzorger. Zo blijven mantelzorgers gezond, vitaal en productief en gaan zij met plezier naar hun werk. Vaak zijn oplossingen simpel, relatief goedkoop én effectief voor werknemer én werkgever. Maar hoe werkt het in de praktijk?
Tijdens de bijeenkomst zal Rob Luyk, adjunct-directeur van Binder Groenprojecten, inspireren met zijn praktijkervaring. Binder is winnaar van de "Stigas Gezond en Vitaal Werken Prijs 2015" en heeft in 2014 de erkenning mantelzorgvriendelijk personeelsbeleid behaald. Daarbij krijgt u meer informatie middels een powersessie van de landelijke stichting Werk en Mantelzorg en zal 'De Zaak Hermelink' de verbinding tussen verzuim en mantelzorg in kaart brengen.
Belangstellenden kunnen zich tot maandag 26 september aanmelden bij mantelzorgconsulent Esther de Meza: esther.demeza@karaatmantelzorg.nl.