Kinderen maken radio

RIDDERKERK - In het kader van de Brede School komen op woensdagmiddag 26 oktober leerlingen van de Bongerd en Botter uit Drievliet langs bij Radio Ridderkerk om een eigen radio-uitzending te maken. Verdeeld over vier groepen mogen de kinderen een half uur radio maken bij de lokale omroep. Ze bedachten zelf de programmatitels voor de blokken die tussen 13.00 en 15.00 uur te beluisteren zijn. De makers van "De Woensdagmiddagshow", "Superkids", "Radiohappinness4" en "Het Botterteam" zijn de afgelopen zes weken op de uitzending voorbereid door Rio-Sarah Nederveen en de coördinator van de Brede School. In de studio worden de jonge radiomakers technisch ondersteund door geluidstechnicus John Blom.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de kabel op 107.1 FM, in de ether op 105.7 FM en via internet: www.rtvridderkerk.nl.