Lions Club in kerstsfeer

RIDDERKERK - Op zaterdag 26 november waren leden van de Lions Club IJsselmonde actief op de Kerstmarkt in het Duitse Mönchengladbach. Samen met hun Duitse 'collega's' zetten zij zich in voor mensen met een geestelijke of lichamelijke beperking.

De gehele Christkindlmarkt, zoals de Kerstmarkt bij onze oosterburen wordt genoemd, stond in het teken van dat belangrijke doel. Met de verkoop van poffertjes, bitterballen, drop en zelfgemaakte advocaat brachten de IJsselmondse Lions zo'n 700 euro bij elkaar.

De Lions Club onderhoudt al vele jaren een vriendschappelijke band met zusterclub Lions Club Mönchengladbach-Rheydt. Deze zogenoemde Jumelage krijgt gestalte door jaarlijkse wederzijdse gezamenlijke inzet bij een door één van beide clubs georganiseerde activiteit. Zo trekt een delegatie van 'onze' Lions al vele jaren rond begin december naar Duitsland om een kraam te bemannen op de plaatselijke Kerstmarkt. Traditioneel worden daar typisch Hollandse lekkernijen te koop aangeboden, zoals zelfgemaakte advocaat en ter plekke bereide poffertjes en bitterballen. Die werden overigens aangeprezen als ronde kroketten, want de associatie met bitter werkte averechts. Ook de gesponsorde puntzakken met Hollandse drop zijn jaarlijks erg in trek. Al met al kijken de Lions terug op een geslaagde zaterdag. Met ook de Duitse bijdrage is het totaal goed voor zo'n 1.700 euro aan de zorg voor kwetsbaren in de samenleving.

Lions Club IJsselmonde is vooral actief in Barendrecht, Ridderkerk en Hendrik Ido Ambacht. Belangstellenden zijn van harte welkom om eens wat sfeer te proeven. Voor meer informatie: www.lions.nl/ijsselmonde.