Veel activiteiten bij Huys ten Donck

RIDDERKERK - Wat begon als een dag voor de lancering van de 'Vrienden van Het Huys ten Donck' is uitgegroeid tot een prachtig winterevenement. Op zaterdag 14 januari zijn er van 10.00 tot 17.00 uur vele activiteiten op het Ridderkerkse landgoed.
Dat wat normaliter door het jaar heen verspreid plaatsvindt, wordt op deze dag op de buitenplaats in één keer samengebracht! Jong en oud kan voor € 5,-- genieten van alle buitenactiviteiten. Men kan onder meer zien hoe de natuurbeschermde Donckse Grienden geknot worden aan de rivier en kennismaken met de pachters, hun dieren en eigen gemaakte producten. Ook kan men de mooie historische wandeling volgen door het Donckse Bos maken, met als extra's op deze dag een prachtige buitenkunstexpositie eneen warme kop koffie na afloop. In een centrale tent kan men genieten van een heerlijke verse Hollandse hap van Verschoor, een mooi stukje muziek beluisteren van het klassieke trio rond het middaguur of singer-songwriter rond theetijd. Langs de route zijn ook uiteenlopende buitenstands met allerlei bijzondere producten. Kinderen kunnen ponyrijden op Shetland Bertus en de Mangalitza varkens aaien van Boer Gijs. Ieder kindje krijgt een gratis ijsje aangeboden door De IJssalon!
Voor een kleine meerprijs kan men ook een rondleiding krijgen in Het Huys ten Donck, deelnemen aan de workshop "Creatief met Krijtverf" of een workshop 'Opruimen'. Verder zijn er demonstraties stofferen, wecken en zijdebloemen. Alle informatie over dit winterevenement is te vinden op: www.huystendonck.nl, waar ook de donateursformulieren gedownload kunnen worden. Op 14 januari zal er ook een informatiestand aanwezig zijn.