Gratis avondwandelgroep van start

RIDDERKERK - Eind april start een nieuwe wandelgroep in Ridderkerk. Een wandelgroep voor alle mensen die het prettig vinden om gezellig met anderen in de buitenlucht te zijn.
"Iedereen is welkom. We doen dit voortaan elke week op de donderdagavond en deelnemers zijn tot niets verplicht, we wandelen maximaal een uur. Geen lidmaatschap of abonnement, geheel vrijblijvend" laten de initiatiefnemers weten. De wandelaars komen elke donderdag om 19:00 op wisselende locaties bijeen en er wordt elke week een andere route door Ridderkerk gelopen. Iedereen kan meedoen: "Als je in staat bent om zo'n vijf kilometer achter elkaar te wandelen is het prima."
Deze nieuwe wandelgroep vindt zijn oorsprong in het Nationale Diabetes Challenge initiatief van Het Doktershuis in Ridderkerk. Vorig jaar liep een grote groep patiënten samen met artsen en praktijkondersteuners een flink aantal kilometers per week. Met grote gezondheidswinsten tot gevolg. "We hebben altijd met veel plezier deelgenomen. De behoefte om met een groep te blijven wandelen was groot. Daarom starten we nu zelf een laagdrempelige wandelgroep. Wij zijn het Doktershuis dankbaar voor de aanzet. Wij gaan gemotiveerd verder en hopen dat meer mensen ons voorbeeld volgen."

Aanmelden
Vooraf aanmelden voor deze wandelgroep is niet verplicht, maar wel gewenst in verband met het vooraf toesturen van de route en het vertrekpunt. Voor aanmeldingen of informatie kan men zich richten tot de heer P. van Loon: 06 5098 0108 of pavloon@gmail.com. Het Doktershuis laat weten ook dit jaar mee te doen met de Nationale Diabetes Challenge .De eerste wandeling start maandag 24 april om 19:00, vanaf Het Doktershuis. Aanmelden kan via: www.denationalediabeteschallenge.nl/hetdoktershuis.