Ajdin Kandzic bij een shoot voor de Men Universe verkiezing

In de race voor Men Universe

RIDDERKERK - Ajdin Kandzic uit Ridderkerk behoort tot de finalisten van Men Universe 2017. De 20-jarige elektricien hoopt in de nacht van 20 mei met de hoofdprijs in handen te staan. "Ik heb de juiste motivatie ervoor. Fitness is mijn lifestyle. Ik sport al een tijdje best veel en ik wil er meer in kunnen bereiken."
Men Universe is een platform dat inmiddels met veel succes actief is in 45 verschillende landen. Ook in Nederland is het uitgegroeid tot één van de grootste competities voor fitnessmodellen. Men Universe staat voor een Lifestyle, die volledig in het teken staat van gezond leven, gezond eten, een atletisch lichaam en verzorgde uitstraling. De verkiezingen, die sinds 2008 worden georganiseerd, hebben jaarlijks de wereldfinale tijdens de Fashion Week in de Domicaanse Republiek. De eerste officiële Nederlandse editie van Men Universe werd in 2015 gewonnen door Rogier Warnawa, die gelijk de eerste Nederlandse Men Universe op zijn naam schreef.
Het succes wordt dit concept wordt dit jaar uitgebreid met ook een verkiezing van een Miss Universe 2017. De finales van beide competities voor Nederland zijn zaterdag 20 mei in club Villa Thalia in Rotterdam, waar naast de competitie ook een feest wordt georganiseerd. De deuren gaan om 19.00 uur open en het programma eindigt om 02.00 uur. Ajdin Kandzic heeft er als enige van de deelnemers een 'thuiswedstrijd'. Van de twintig finalisten is hij de enige die afkomstig is uit de regio Rijnmond.