Foto Arjan den Besten

Bermbrandjes door droogte

RIDDERKERK - De Ridderkerkse brandweer is vrijdagmiddag uitgerukt voor bermbranden op drie verschillende plekken. Rond half twee gingen de piepers voor een bermbrand aan de Voorweg. Er werd echter eerst uitgerukt naar het fietspad langs de snelweg tussen de Lagendijk en de Geerlaan. Hier stond de berm op meerdere plekken in brand en moest er met twee stralen hoge druk worden geblust. Het brandje aan de Voorweg bleek uiteindelijk aan het begin van de Hoogzandweg te zijn. Hier had de berm over enkele tientallen meters in brand gestaan maar het vuur was al gedoofd. De brandweer kon daarom direct door naar de Vlasstraat voor eenzelfde melding. De combinatie van pollen, een droge berm en de hitte veroorzaakt deze branden.