Bieb-huisje in wijkgebouw De Fuik

RIDDERKERK - De wijkvereniging van Drievliet/'t Zand is altijd op zoek naar nieuwe manieren om de wijkfunctie te versterken. En sinds deze week is er iets nieuws: in wijkcentrum De Fuik staat een Bieb-huisje van de Bibliotheek AanZet. In dit houten kastje staat een collectie (strip)boeken om te lenen en te ruilen. Men hoeft er geen lid van de bibliotheek voor te zijn. Bezoekers van het wijkcentrum kunnen ook ter plekke lekker even lezen. De wijkvereniging zal het huisje beheren en de Bibliotheek AanZet zorgt regelmatig voor nieuwe titels.

Samenwerking
Het is onder andere te danken aan René Belder van Sport en Welzijn dat dit huisje er nu staat. René: "Het verbinden van initiatieven die de wijk verrijken gebeurt vaak onzichtbaar of wordt pas na langere tijd zichtbaar. De samenwerking tussen de wijkvereniging en de Bibliotheek AanZet is een mooi voorbeeld van hoe snel en concreet iets tot stand kan komen als partijen zich positief inzetten." Jeroen van Hattem, beheerder van het wijkgebouw: "In het wijkgebouw zijn vele activiteiten. Maar bezoekers kunnen ook gewoon binnen wandelen om andere bewoners te ontmoeten, een kop koffie te drinken of vanaf nu een boek te lezen."

Kim Kokkelink van de Bibliotheek AanZet: "We hebben drie vestigingen in gemeente Ridderkerk, maar we weten dat die voor sommige mensen toch nog te ver zijn. Met dit Bieb-huisje brengen we de bibliotheek voor hen dichterbij. De bibliotheek zet zich om taalontwikkeling toegankelijk te maken voor iedereen. Onder andere door het bevorderen van leesplezier. Want lezen is niet alleen leuk, maar ook heel belangrijk, daarom vinden wij dit een hele mooie samenwerking. We hopen dat de bezoekers met plezier gebruik van het Bieb-huisje maken!"