Veel glutenvrij bij elkaar gebracht

RIDDERKERK - Een jaar na de opening van "Compleet Glutenvrij" is deze winkel binnen Ridderkerk verhuisd. De belegger heeft andere plannen voor het pand aan Plein Oost en Jannette en Millo Scholte hebben daarom hun winkel verplaatst naar het winkelplein aan de Dr. Colijnstraat.
Op dit adres hebben ze meer ruimte voor hun glutenvrije producten. "Het is ook gaandeweg verder uitgegroeid. Toen we begonnen hadden we bijna 400 artikelen en nu zitten we op zo'n 600" vertelt het paar. Als ouders weten ze als geen ander hoe moeilijk het kan zijn om voedingsartikelen te vinden voor een kind met coeliakie. Wie met deze aandoening gevarieerd wil eten en drinken moet veel adressen af of duur bestellen via internet. "We hebben daarom zoveel mogelijk samengebracht. Als je geluk hebt vind je in een supermarkt weleens een flesje glutenvrij bier, maar wij hebben hier twaalf verschillende soorten staan. Ook pils, witbier en een triple. Daarbij hebben we hier veel diepvriesproducten die je niet via internet kunt krijgen" zo geeft Millo een beeld van het brede assortiment. Toegevoegd aan het assortiment zijn ook lactosevrije lekkernijen zoals slagroom, gebak en diverse ijssoorten. "En natuurlijk altijd glutenvrij" benadrukt Janette.
In de nieuwe winkel is ook een koffiehoek ingericht, waar men kan genieten van glutenvrije koffie en glutenvrij gebak. "We hebben een webshop, maar mensen komen hier graag hun boodschappen zelf uitzoeken."
"Compleet Glutenvrij" (Dr. Colijnstraat 2) is geopend op woensdag t/m zaterdag van 9.30 tot 17.30 uur. In week 31 t/m 33 is de winkel op woensdag en donderdag dicht. Website: www.compleetglutenvrij.nl.