Vervoer met 'Het Busje'

Sinds april beschikt Sport en Welzijn over een personenbus voor kwetsbare mensen in Ridderkerk. Met een geslaagde sponsoractie van Rotary-de Waal kon deze bus aangeschaft worden.
Het hebben van vervoer is voor veel ouderen en kwetsbare inwoners een belangrijke voorwaarde om activiteiten te kunnen bezoeken en onder de mensen te (blijven) komen. 'Het Busje' van SenW zorgt ervoor dat deze groep sociale en sportieve activiteiten kan blijven bezoeken. Het Busje rijdt daar waar het collectief vervoer niet toereikend is en een eigen netwerk ontbreekt.
Een team van vrijwillige chauffeurs zorgt in herkenbare kleding voor het rijden van het busje en ondersteunt zo nodig de klanten bij het in- en uitstappen. Het Busje rijdt van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 tot 17.00 uur op basis van beschikbaarheid en beschikt over een rolstoellift. Het vervoer is met name in Ridderkerk en omgeving. De klanten worden van deur tot deur gebracht.

Aanvragen
Aanvragen, individueel of als groep, voor een rit kunnen gedaan worden via het kantoor van SenW: 0180-432350 of via email hetbusje@senw-ri.nl. Een sociaal werker beoordeelt de aanvraag. De prijs voor een enkele rit binnen Ridderkerk is € 1,00 en € 5,00 buiten Ridderkerk (tot 20 km). In het weekend kunnen (sport)verenigingen de bus tegen maatschappelijk tarief huren.