Goede vangst bij Donkersloot

RIDDERKERK - Maandagmiddag gooiden 35 kinderen hun dobbertjes uit voor de eerste jeugdviswedstrijd van de Stichting Evenementen Ridderkerk van deze zomervakantie. Er werd door de meesten goed gevangen uit de plas van Donkersloot. Het beste resultaat had Jaimy Bakker, die met het vangen van 15 vissen uitkwam op een vangsttotaal van 166 centimeter. Hij mocht de beker voor de eerste prijs in ontvangst nemen en daarna als eerste iets uitzoeken van de prijzentafel. Samuel Meijer eindigde met 93 centimeter (acht vissen) als tweede. De derde beker was voor Joyce Bakker, die 90 centimeter (zeven vissen) liet noteren. Alle kinderen die een of meerder vissen hadden verschalkt mochten een prijsje uitzoeken.

Deze visweek voor de Ridderkerkse jeugd kent nog drie wedstrijden. Dinsdagmiddag 1 augustus wordt er gevist bij de Rijnsingel in Bolnes. Op woensdag is het viswater aan de Rembrandtweg en de laatste wedstrijd is op donderdag bij het water tussen de Paltrokmolen en Pelikaan in Drievliet. Alle wedstrijden zijn van 14.00 tot 15.30 uur. Meedoen kost € 1,-- per keer. Inschrijven kan vanaf 13.00 uur bij de visplek die wordt gemarkeerd met opvallende SER-vlaggen.