Marijke van der Schoor was vorig jaar de winnaar van het Ridderkerks Dictee.

Vierde editie Ridderkerks Dictee

RIDDERKERK - Op dinsdag 3 oktober is de raadzaal van het gemeentehuis van Ridderkerk weer het toneel van het Ridderkerks Dictee. Wethouders, raadsleden, scholieren, mantelzorgers én inwoners van Ridderkerk gaan de strijd met elkaar aan. De scholieren zijn leerlingen van het Farel College en Gemini College. Het dictee, georganiseerd door de Bibliotheek AanZet, heeft dit jaar als thema Mantelzorg. Mineke Boon van Karaat Mantelzorg schreef het dictee, burgemeester Anny Attema leest het voor.

Liefhebbers kunnen zich deze week nog aanmelden om mee te doen! Stuur uiterlijk komend weekend een mail aan: Radha Buldeo Rai, rbuldeorai@debibliotheekaanzet.nl.

Vanaf 19.30 uur is de inloop, het dictee begint om 20 uur. In de pauze is het podium voor spoken word artiest en dichter Romano Haynes. Daarna zal de jury de prijswinnaars bekend maken. Er zijn vier categorieën: politici, scholieren, mantelzorgers en inwoners Ridderkerk. De hoofdprijs is een prachtige pen met inscriptie. De avond is om ongeveer 22 uur afgelopen.

Mantelzorg
Nederland kent vier miljoen mantelzorgers. Veel van hen beseffen niet dat ze mantelzorger zijn. Omdat er van mensen verwacht wordt dat zij langer zelfstandig blijven wonen, zijn steeds meer mantelzorgers nodig. Voor veel mantelzorgers is de zorg die zij verlenen vaak heel vanzelfsprekend. Daarom vragen zij niet snel hulp, waardoor de zorg extra zwaar weegt op hun eigen leven. Met het Dictee wordt extra aandacht gevraagd voor dit onderwerp.