Mooi feest met Sint

Na zijn officiële intrede in Ridderkerk was Sint Nicolaas zaterdagmiddag het middelpunt van een feestmiddag voor verstandelijk beperkten. Zij genoten in theater Het Plein van een verrassingsoptreden en muziek van zwarte pieten in afwachting van de Sint. De eregast werd bij binnenkomst enthousiast toegezongen. Daarna hadden er een paar het geluk om bij de Sint te komen om iets persoonlijks te vertellen, een liedje te zingen of een tekening te overhandigen. Ook vrijwilligers van stichting AAVB, die deze activiteit organiseerde in samenwerking met Van der Valk en de Stichting Evenementen Ridderkerk, werden niet gespaard. Het is al 36 jaar traditie dat Sinterklaas feest viert met mensen met een verstandelijke beperking in Ridderkerk. Jaap en later Gert van der Graaf maakten dit jarenlang in hun dansschool mogelijk.