Koninklijke lof voor bestuurders Met Hart en Stem

RIDDERKERK - Bij hun afscheid als voorzitter en secretaris van zangvereniging Met Hart en Stem zijn de heer J. van 't Hof en mevrouw A.A. van 't Hof-van Wetten benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Burgemeester Anny Attema reikte de twee koninklijke onderscheidingen maandagavond uit aan het echtpaar tijdens de jaarvergadering van de koorvereniging in een zaal bij de Eben Haëzerkerk aan de Oranjestraat in Slikkerveer.

Mevrouw Van 't Hof is sinds 1984 secretaris van de zangvereniging. Ze organiseerde uitvoeringen, ondersteunde de dirigenten met het uitzoeken van de muziek, maakte de programmaboekjes en had altijd oog voor het lief en leed van de koorleden. Ze zorgde voor een goede voorbereiding én notulering van de bestuursvergaderingen. Tussen de bedrijven van het Ridderkerkse koor door vond ze ook tijd voor vrijwilligers- en bestuurswerk bij de Bond van Zangverenigingen der Gereformeerde Gemeenten, met zo'n 140 aangesloten koren. Ze zette zich van 2002 tot 2013 onder meer in voor grotere activiteiten zoals de Bondsdag en het Groot Samengesteld Koor. Ook dacht ze mee over de toekomst van de Bond.

Meneer Van 't Hof was van 1973 tot 1997 vrijwilliger bij de Gereformeerde Gemeente Slikkerveer. Van 1986 tot 2000 was hij penningmeester van de Ds. G.H. Kerstenschool. Maar, net als zijn vrouw, had hij ook affiniteit met koorzang. Van 1985 tot 1994 en van 2003 tot 2006 was hij voorzitter van het in 2016 opgeheven Mannenkoor Groot Rotterdam, dat met zijn 70 tot 120 leden vele optredens verzorgde in kerken en verzorgingshuizen, onder meer hier in Ridderkerk, in Salem. Van 1994 tot 2003 was hij voorzitter van de Bond van Zangverenigingen der Gereformeerde Gemeenten. In 2003 werd hij voorzitter van de Ridderkerkse zangvereniging Met Hart en Stem. Zijn zoon heeft inmiddels de voorzittershamer overgenomen.