De eerste lichting van het tweetalig onderwijs was even terug op het Farelcollege Foto: Johan Kruithof

Reünie na tien jaar TTO

RIDDERKERK - Op het Farelcollege werden op 6 oktober 2017 voor de 10e keer de certificaten van het International Baccalaureate (IB) uitgereikt aan de leerlingen van het Farel Lyceum die de tweetalige opleiding (TTO) hebben gevolgd tot en met 6 VWO.
Deze mijlpaal wilde de Ridderkerkse school niet zomaar aan zich voorbij laten gaan. De heren Bervoets, (docent Religious Studies) en Van Wissen (teamleider tweetalig vwo) nodigden daarom alle geslaagden uit de jaren 2008 tot 2017 uit voor een reünie op 12 januari.
Deze oud-leerlingen van het TTO, waaronder artsen, piloten, advocaten en succesvolle ondernemers in de ICT, konden samen met (oud)-docenten onder het genot van een hapje en drankje en een live-band herinneringen ophalen aan de hand van quizvragen, foto's en filmpjes uit hun schoolcarrière. De gastspreker, dhr. Meershoek van het Nuffic, schetste daarnaast een mooi beeld van de missie en visie m.b.t. het internationaliseren in het onderwijs.
Nadat iedereen met hun klasgenoten op de foto was geweest werd het tijd om afscheid te nemen en af te spreken voor de volgende reünie!
Het Farelcollege organiseert 27 januari a.s. Open Huis. Geïnteresseerde leerlingen en hun ouders kunnen dan kennis maken met het tweetalig programma, zoals dat wordt gegeven op het Farelcollege.