Geslaagde open peuterochtend in Ridderkerk

RIDDERKERK - In Ridderkerk hebben onlangs de open peuterochtenden plaatsgevonden. Tijdens deze ochtend konden ouders kennismaken met de basisschool, peuterspeelgroep en Victor de Verkennergroep van Yes! Kinderopvang. De locaties kijken terug op succesvolle ochtenden. Vele ouders kwamen samen met hun peuter langs om kennis te maken en de sfeer te proeven.

In basisschool De Piramide kwam de ouders en peuters eerst nog wat aarzelend en onwennig binnen op de peuterspeelgroep, maar al snel doken de kinderen de speelhoeken in en zaten de ouders gezellig aan de koffie. De dagen van de week opnoemen, hele moeilijke puzzels maken, zachtjes meezingen met bekende liedjes, in verschillende hoeken op ontdekking, baby's verzorgen in de poppenhoek en treinbanen bouwen, de kinderen deden overal gezellig aan mee. Na een momentje buiten op het plein, peuters geven gelukkig niet om een spatje regen, zat de leuke ochtend er weer op.

Ook in basisschool De Bosweide konden ouders samen met hun kind een ochtend meedoen met het programma op de peuterspeelgroep. Het was een leuke ongedwongen ochtend, de kinderen gingen op onderzoek en de ouders konden hun vragen stellen onder het genot van een kopje koffie of thee. De meeste kinderen vonden het geweldig, ze wilden eigenlijk niet meer weg en lekker blijven spelen in de keuken en verkleden. Sommige kinderen vonden het spannend, maar gelukkig was mama in de buurt. Ook ouders waren enthousiast. Het was een geslaagde gezellige ochtend!