Cheques van de Rabobank en Fonobori voor het Farelcollege
Cheques van de Rabobank en Fonobori voor het Farelcollege Foto: Johan Kruithof

Gelijke kansen met iPads op Farelcollege

RIDDERKERK - Het Farelcollege kan vijftig iPads aanschaffen dankzij giften van stichting Fonobori en het Coöperatiefonds van de Rabobank Ridderkerk Midden-Molendijk. Maandagmorgen overhandigden Piet Louter en Jan van Gameren namens Fonobori een cheque van € 8161,26 en presenteerde Anja de Geus namens het Coöperatiefonds een cheque van € 11358,-.
"We vinden digitalisering binnen het onderwijs belangrijk. We willen er graag aan bijdragen om dit voor iedereen bereikbaar te maken" motiveert Van Gameren de gift van Fonobori. Dat laatste was ook een belangrijk argument voor de bijdrage uit het fonds van de Rabobank. "We willen hiermee de kansengelijkheid stimuleren" aldus Anja de Geus.
Samen met enkele leerlingen van een eerste klas havo nam rector Stytia de Leeuw de cheques dankbaar in ontvangst. "Het niet kunnen aanschaffen van een iPad mag geen beletsel zijn om een leerling op onze school in te schrijven" zegt de schooldirecteur. De Ridderkerkse school heeft iPads dit schooljaar een belangrijke rol in de lessen gegeven voor de brugklassers op alle niveaus. Zij zullen ook de komende jaren veel met de tablet moeten doen.
Het Farelcollege heeft voor de iPad gekozen omdat voor deze tablet de meest bruikbare apps voor het onderwijs beschikbaar zijn. De techniek en beveiliging vereist dat ze alleen via de school kunnen worden aangeschaft. "We beseffen heel goed dat zo'n iPad voor veel ouders een fors bedrag is. Er zijn diverse regelingen voor om het toch mogelijk te maken. We willen iPads in bruikleen geven in de gevallen waar de financiële ruimte er echt niet is."