Plek voor kinderkunst

Op woensdag 4 april opende wethouder Volbregt Smit van de expositie 'KIEM Ridderkerk presenteert PLEK' in de bibliotheek van Ridderkerk. De wethouder was gevraagd om ook zijn favoriete plekje te verbeelden. Hij deed dat met groen en blauw op de penselen, waarmee een aanzet werd gegeven voor een schilderij van Crezéepolder. Kinderen mochten de wethouder helpen met het verder schilderen van dit stukje natuur.
KIEM is al jaren hét kinderkunstproject in Ridderkerk. Ruim 500 deelnemers maakten de afgelopen maanden kunstwerken tijdens een project van het Servicebureau Onderwijs&Cultuur. Zij deden mee aan workshops kunst & design van de Brede School, bij YES! Kinderopvang en Kinderopvang SKR én tijdens onderschoolse workshops op de basisscholen: de Reijer, de Noord, de Fontein en de Burcht. Leerlingen van het Farelcollege en Gemini College maakten kunstwerken in de lessen met eigen docenten. Een gedeelte van alle kunstwerken is tot 12 mei te bewonderen tijdens de openingsuren van de bibliotheek aan het Sint Jorisplein.