Onderhandelaars in de Regentenkamer

Laatste puntjes voor coalitieakkoord

RIDDERKERK - De onderhandelaars van Partij 18PLUS, SGP, Echt Voor Ridderkerk, CDA en ChristenUnie werken deze week aan de laatste puntjes van het coalitieakkoord. De partijen zijn het onderling al eens over de onderlegger voor de komende vier jaar. Nu hebben ze de andere politieke partijen uitgenodigd om met hun wensen voor het coalitieakkoord te komen. Daarnaast hebben maatschappelijke organisaties hun 'input' kunnen leveren. In de Regentenkamer van de Oudheidkamer ontvingen de vijf partijen vertegenwoordigers van onder meer Welzijn Ridderkerk, Sport en Welzijn, ondernemersorganisatie RONDO, platform voor de minima en de Jongerenraad. Ook zij hebben allemaal mogen aangeven wat zij voor de komende jaren belangrijk vinden voor Ridderkerk. Met dezelfde vraag zijn de voorzitters van de wijkoverleggen en de buurtpreventies ontvangen. De vijf coalitiepartijen hopen volgende week hun coalitieakkoord te kunnen presenteren. Op donderdag 31 mei moet het op de agenda van de raadsvergadering staan.