Vorig jaar was er een warm onthaal voor de Rezoordse Kraaien

Vliegende Kraaien voor Roparun

RIDDERKERK - Na de doorkomst in het centrum van Ridderkerk wacht de Roparunners vanuit Hamburg een feestelijk onthaal in Rijsoord. Op de hoek van de Lagendijk en Rijksstraatweg (tegenover restaurant Bardot) zal muziek en veel applaus voor de lopers klinken. Dat zal vooral luid zijn bij het passeren van het team van de Rezoordse Kraaien. Het debuut van dit team in de Roparun bracht vorig jaar honderden mensen op de been in Rijsoord.
Sinds 2012 gaat de Roparun vanuit Duitsland door Rijsoord. Daar werd het eerste jaar spontaan een feest rondom gebouwd en dat is nu een jaarlijkse traditie. Enthousiaste mensen vanuit het wijkideeteam hebben ook dit jaar de festiviteiten voorbereid met daarbij ook het streven om een mooi bedrag aan de Roparun te kunnen schenken.
De doorkomstcommissie heeft ingezet op een extra premie voor de Rezoordse Kraaien, die zo nog meer aan de Roparun kunnen afdragen. Vorig jaar kwam de ploeg tot het mooie bedrag van € 23.800.
Ook de andere teams kunnen in Rijsoord rekenen op een warm onthaal. Er is wederom een folder gemaakt en het programma en logo's van bedrijven, verenigingen, organisaties of particulieren die zo financieel ondersteunen.
De organisatie kon vorig jaar de kosten heel laag houden en zo'n € 2.000,00 overmaken naar diverse ploegen van Roparun. Ook dit jaar wordt het te schenken bedrag verdeeld over een aantal teams en dit zal tijdens de passages bekend worden gemaakt.
Tijdens de doorkomst zijn nieuwe Rijsoordse aansichtkaarten te koop. Er zijn zestien verschillende kaarten en ze worden per acht stuks verkocht voor € 5. De helft gaat naar "De Rezoordse Kraaien".

Welzijn Ridderkerk zal zorgdragen dat er voor de kinderen een springkussen aanwezig en zal gezichtkunstenares Marina van der Stelt van Face to Face zal weer de kinderen van een ander gezicht voorzien. Voor de inwendige mens zijn er diverse mogelijkheden voor een hapje en een drankje op het terras van Bardot.