Foto: Alex van Zaanen Sportfotografie

Nederlandse jeugdkampioenschappen badminton

RIDDERKERK - Het 14-jarige Ridderkerkse Badminton talent, Jaymie Laurens, heeft tijdens de Nederlandse Jeugd Kampioenschappen, die in het weekend van 9 en 10 juni werden gespeeld in Tilburg, drie keer goud gewonnen. De voormalige jeugdspeelster van de Ridderkerkse Badmintonvereniging RIBAD heeft een super prestatie geleverd door Nederlands Kampioen te worden in de onderdelen single, dubbel en gemengd dubbel.

Jaymie was zeven jaar toen ze met badminton begon en heeft inmiddels de nodige doelen bereikt. Zo werd zij op 11-jarige leeftijd geselecteerd voor de Nationale Jeugd Selectie onder vijftien jaar, en inmiddels zit zij bij de Nationale Jeugd Selectie onder zeventien jaar. Op haar veertiende heeft ze haar debuut gemaakt in de Nederlandse Eredivisie en ze is de jongste speelster ooit die een full sponsorcontract van Yonex Benelux heeft gekregen. Haar doelen zijn om nog geselecteerd te worden voor de Europese Jeugd Kampioenschappen in 2019 en hopelijk ooit de Olympische Spelen.